10/24/2011

Sympathy

Päivä 11 – Sisaruksesi

Skippaan sen Päivän 10 - Päivän asun, joten nyt tämä.

Mulla on ainoastaan yksi sisarus: mun pikkusisko Jenni. Se on mulle tärkeempääkin tärkeempi ja juuri sopivasti teen äidinkielessäkin sisaruksiin liittyvää esseetä. Siinäkin mainitsen, etten voisi kuvitella mun elämää ilman Jenniä.

Meillä on toki riitoja ja kiistoja, mut pitäähän niitä vähän ollakkin, vai? Mä uskon niiden vaan vahvistavan meijän välistä sidettä ja ajattelen, että toisia alkaa paremmin tajuamaan riitojen kautta.

Jenni on aika erilainen ku mä. Tässä tapauksessa se esikoinen - kuopus asetelma varmaankin pitää paikkansa, eli esikoinen (siis minä) on sellanen enemmän huolellinen ja no, en mä osaa selittää. Ja kuopus sitten taas on sellanen huoleton ja villimpi. Ajattelen ainakin ite että meidän tyylit ei ihan hirveesti eroa toisistamme, mutta meijän musamaut on aika erilaiset. Jenni on myös paljon nirsompi ruokien suhteen kuin mä ja se on tuhlaavaisempi.

Meillä on 1,5 vuotta ikäeroa, mutta joskus pienenä meitä on luultu kaksosiks. Jenni on kasvanu mun ohitse jo jonkun aikaa sitten ja se on mua monta senttiä pidempi. En usko että kovinkaan moni osais arvata pelkän ulkonäön persuteella, että mä olisin se vanhempi.

Ei kommentteja: